A San Damianoi kereszten függő Jézus mellkasának táján egy finoman körvonalazott, elmosódott fej látható. Majdnem profilban sejlik fel, úgy hogy Jézus szent sebe felé fordul. Az Atyát jelképezi, akiről Jézus azt mondta "… ahogyan Te Atyám bennem vagy… " (Jn 17,21). Az Atya alakja alatt egy kör látható. A körben egy másik személy feje látható, szintén profilban, és szintén Jézus jobbja felé fordul. A kör maga is szimbólum, a kezdet és vég nélküli örökkévalóságé. Az, hogy ez a személy a körön belül van, arra utal, hogy örökkévaló. Az Isten Igéjét jelenti, amely isteni természetében örökkévaló, megelőzvén az ember Názáreti Jézust. Mindezt kiegészítve a Jézus homlokán látható galambbal, a Szentlélek jelképével, egyértelmű lesz számunkra a Szentháromságra való utalás. Jézus teste az élő templom, amelyről azt mondta: „Bontsátok le a templomot, én harmadnapra fölépítem." (Jn 2,19). Jézus az új és végleges templom, amelyben Isten Igéje vett lakást. Feltámadása után ez a test az isteni jelenlét jele itt a földön, egy új, átalakult állapotba kerül, amely lehetővé teszi, hogy az eucharisztikus színek alatt minden helyben és minden időben jelen legyen. Maga az Egyház is Krisztus testének temploma (1 Kor 3,10), s Krisztus testének tagjaként minden keresztény maga is Isten temploma. Ez a mi hivatásunk: hogy a Szentháromság bennünk lakjon, és mi a három isteni Személyben éljünk. Ahogy Jézus mondta: "Hogy mindnyájan egy legyenek; ahogyan Te Atyám, Bennem vagy és Én Tebenned, úgy ők is egy legyenek mibennünk, és így elhiggye a világ, hogy Te küldtél engem." (Jn 17,21). Így a bennünk lakó Szentháromság, jelöli meg az életünket, és tanúi leszünk annak, hogy Jézust valóban az Atya küldte.
Szent Ferenc:
„Imádunk téged, Urunk Jézus Krisztus, a világon lévő minden templomodban, és áldunk téged, mert szent kereszted által megváltottad a világot.” (Végrendelet 4-5)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése