Csíksomlyói Kegytemplom és Kolostor - Hirdetések

vasárnap, augusztus 16, 2009

20 évközi vasárnap

Az a kenyér, amelyet én adok az én testem a világ életéért.” Bizonyos mértékben érthető a hallgatóság tiltakozása: „Hogyan adhatja ez testét eledelül nekünk?” Világosan értették, hogy miről beszél az Úr Jézus, ezért ellenkeztek. Pedig a korabeli (szemita) gondolkodásban enni valakinek a testét és inni az ő vérét azt jelentette, hogy a legnagyobb egységben, szeretet közösségben lenni vele. Ebből kellett volna kiindulnia Jézus hallgatóságának. Ezért nem javította ki Jézus azt amit mondott, hanem megerősítette: „Ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok az ő vérét, nem lesz élet bennetek….az én testem valóban étel és az én vérem valóban ital.” Ennek tudatosítása nekünk is fontos. Csak akkor van reményünk az igazi, teljes életre, hogyha Jézus a táplálékunk, hogyha Ő erősít bennünket, hogyha a legnagyobb szeretet egységben vagyunk Vele. Ahogyan Jézus az Atyából táplálkozik, úgy kell nekünk az Úr Jézussal való közösségből táplálkoznunk. ....... tovább

Nincsenek megjegyzések: